Késik, kimarad a vonat? Sebaj, azért járj azzal dolgozni!

Sok szó esik arról a problémáról, hogy Magyarországon a vidék egyre jobban elnéptelenedik, mindenki inkább beköltözik a városokba, mert nem akarják vállalni az ingázást. Az ingázással valójában az a gond, hogy sok esetben csak elméletben jelent lehetőséget. A valóságot megnézve sokszor nincs igazi alternatíva. Nincs olyan módja a napi szintű bejárásnak vidékről a városokba, ami tényleg vállalható és életszerű lenne.

Többórás várakozások, sok átszállás, kevés utazási lehetőség nehezíti a bejárást, így nem csoda, hogy sokan inkább a költözést választják. Ráadásul ahol elvileg van lehetőség az ingázásra, ott is sokszor csak elméletben. Magyarországon, 2018-ban még mindig az ország számos pontján egyszerűen nem lehet számolni a menetrendekkel a busz-, illetve a vonatközlekedésben.

Vajon hogy lehetne így bevállalni, hogy vidékről járunk be napi szinten egy munkahelyre?

Milliárdokból fejlesztett vonat, ami vagy jár, vagy nem

A fentiekre egy igen szemléletes példa az Esztergom-Budapest vasútvonal, amit mintegy 10 évvel ezelőtt kezdtek el felújítani. Most arról ne is beszéljünk, hogy ez a felújítás hány évig tartott, hányszor torpant meg, és mennyit csúszott. Sokat. A lényeg, hogy végül 2015-re sikerült átadni a boldog utazóközönségnek, akik talán még el is hitték egy ideig, hogy most majd emberi körülmények között, színvonalas vonatokon utazhatnak napi szinten.

Nos, tévedtek. A közel 80 milliárdos beruházás megvalósult, ettől azonban csöppet sem lett használhatóbb az említett vonal. Dízelvonatokat is kezdtek üzemeltetni a korszerűsítés és a környezettudatosság jegyében. Van tehát szép, felújított pálya, modern vonatok, minden adott (lenne) a normális közlekedéshez. De valahogy mégsem megy.

Késik, kimarad, nem közlekedik, kevesebb egységgel közlekedik, nincs fűtés, nincs légkondi

A fenti csak néhány jellemző probléma, ami gyakorlatilag napi szinten fordul elő az említett vonalon. Mondom még egyszer, egy felújított, korszerű, modern vonalon.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy rengeteg ember nem jut be a munkahelyére nap, mint nap, sok diák nem ér be a suliba időben. Az iskola még csak-csak elnézi ezt, de a munkaadók ugyebár nem arról híresek, hogy annyira örülnek neki, ha a dolgozóik rendszeresen elkésnek, ráadásul nem is kicsit.

Ez lenne az alternatíva a vidék számára? Így várjuk, hogy ne haljanak ki a falvak, és ne zsúfolódjon mindenki a városokba? Amíg nincs megoldva az, hogy normálisan lehessen az országban tömegközlekedni, addig nem várhatjuk, hogy bárki valós lehetőségként tekintsen az ingázásra.

Mit gondolsz a cikkünk tartalmával kapcsolatban?

Kérünk szavazz az alábbi lehetőségek egyikére, hogy még jobb cikkeket készíthessünk Neked!

Alapvetően egyetértek
Részben egyetértek
Nem értek egyet

Tetszett a cikk? Kérjük, értékeld!

0/5 0 értékelés
0 értékelésX
Hazugság! Dehogy is! Középszerű! Egyet értek! Nagyszerű!
0% 0% 0% 0% 0%
2018-04-07T17:00:24+00:00